ظهور اینترنت 2
هیچ کس نمی تواند درباره رشد اثرگذار گوگل چون و چرا کند. گوگل شرکتی بود که از هیچ، به یک غول 700 میلیارد دلاری در راس این بازار تبدیل شده است. ما در عصر گوگل زندگی می کنیم. در صحت این گزاره هیچ شکی وجود ندارد اما این عصر رو به پایان دارد. ادامه‌مطلب
هکرها یک بیمارستان را در آمریکا به تعطیلی کشاندند
حمله مشابهی در سال 2016 در مرکز پزشکی هالیوود در کالیفرنیا صورت گرفته بود که طی آن کارکنان این مرکز مجبور شدند بدون دسترسی به ایمیل یا سوابق درمانی الکترونیک، به مدت بیشتر از یک هفته به کار خود ادامه دهند تا در نهایت این بیمارستان مجبور شد 17 هزار دلار برای دسترسی دوباره به داده های خود پرداخت کند. ادامه‌مطلب
هوش مصنوعی در خدمت سیاست خارجی
سیاست خارجی در حال حرکت به سمت الگوریتم هایی است که هدف آنها تجزیه و تحلیل داده ها، پیش بینی وقایع و مشورت دادن به دولت هاست. دنیا چه شکل و شمایلی پیدا خواهد کرد وقتی کشورها برای پیش بینی رویدادهای آینده از الگوریتم ها استفاده کنند؟ ادامه‌مطلب
هدف «بزوس»، فتح بازار به بازار است
بزوس به متنفذترین فروشنده نه تنها کتاب بلکه به طرف قرارداد سیا و ابرشرکت هایی چون لاکهید مارتین تبدیل شده است. امپریالیسم ثروت او را به شدت افزایش داد، گرچه این به تنهایی عامل آن نبود. بزوس را می توان مستعدترین فرد عرصه کسب و کار بر روی زمین دانست. ادامه‌مطلب
«علاءالدین» جدید و یک قرن کلیشه سازی هالیوود
در طول 50 سال گذشته صدها فیلم هالیوودی اسلام را به جنگ مقدس و تروریسم مرتبط کرده اند و در عین حال مسلمانان را یا به عنوان «متجاوزان خارجی خصومت پیشه» یا «شیخ های نفتی شهوترانی که قصد استفاده از سلاح های اتمی را دارند» به تصویر کشیده اند. ادامه‌مطلب
فیس بوک آفریده دست کیست؟
شرکت های بزرگ فناوری هم اکنون یک مهره حیاتی و غیرقابل دورانداختن در تشکیلات امنیت ملی آمریکا به حساب می آیند. این فرایند یک نظارت بی سابقه و نابود کننده حریم خصوصی است. ادامه‌مطلب
چگونه هوش مصنوعی برای تغییر دادن بشریت طراحی شده است
اگر ما بخواهیم استقلال (و سلامت عقلی) خود را حفظ کنیم، باید در برابر اصرار به انسان پنداری وسایل هوشمند و رایانه هایمان مقاومت کنیم. آنها ماشین هستند، مهم نیست چقدر «باهوش» شوند. هیچ جایگزینی برای روابط انسانی، تعامل انسانی و صمیمیت انسانی وجود ندارد. ادامه‌مطلب
احیای اعتماد نسبت به رسانه ها؛ چگونه؟
تنها حدود 50 درصد کاربران به برندهای رسانه ای که برای مصرف انتخاب می کنند اعتماد دارند؛ تعداد بسیار کمتری به رسانه هایی که از آنها استفاده نمی کنند اعتماد دارند. با وجود گزینه های بسیار زیاد و اعتماد بسیار اندک در رسانه ها، روی هم رفته نزدیک به یک سوم مردم از دنبال کردن اخبار دست برداشته اند. ادامه‌مطلب